עלויות בנייה

מתעניינים בבניית בית? כאן נפרט לכם את עלויות בנייה שתצטרכו לקחת בחשבון

בנייה קלה החל מ990 ש"ח

עבודה הכי מקצועית ואיכותית בארץ

שירות בפריסה ארצית בלי יוצא מן הכלל

חייגו אלינו עכשיו!

כמעט אין אדם בישראל שאינו חולם על בית משלו. החלום הזה חזק ונוכח בישראל יותר, אולי, מבכל מדינה אחרת. בארצות הברית ובאירופה, למשל, מקובל מאוד שאנשים משכירים בית לכל חייהם ולא בהכרח שואפים, כמו בארץ, לבית משלהם. נראה שהנטייה הישראלית 'לא לצאת פראייר', כלומר לא לשלם כל החיים שכר דירה שהולך בפועל למישהו אחר, משחקת תפקיד גם כאן.

 

משוואה עם הרבה נעלמים

מכל מקום, בארצנו הקטנה עולה החלום על בית כמעט בכל מפגש חברים או ארוחת שישי משפחתית ואליו מתלווה תמיד נושא עלויות הבנייה. אלה מורכבות מגורמים רבים ושונים, המושפעים כל אחד בתורו מן היישוב, השכונה והרחוב שבהם מדובר, מסוג הבנייה (בנייה מסורתית בלבנים, המכונה גם 'רטובה' או בנייה קלה מחומרי גלם שהופיעו בשוק רק בשני העשורים האחרונים בערך), מתשלום לאנשי המקצוע השונים (האדריכל, עורך-הדין, המודד, הקבלן ועוד), מן העלויות הגבוהות שגובה המדינה בתחום זה ועוד.

 

ריבוי המשתנים יוצר מצב בו כמעט לא ניתן לדבר על עלויות בנייה באופן כולל, מבלי להיכנס לפרטים הספציפיים המייחדים כל פרויקט ופרויקט. מה שכן ניתן לעשות הוא לחלק את כלל מרכיבי העלויות בתחום למרכיבים 'קשיחים', כלומר כאלה התלויים בגורמים חיצוניים (גורמי מדינה בד"כ), לבין מרכיבים 'גמישים', כלומר כאלה התלויים ביזם הפרויקט.

 

על מנת לערוך חישוב, אפילו עקרוני וגס, של עלויות הבנייה, מקובל לערוך קודם כל חישוב של העלויות הקשיחות. לאחר חישוב כזה, יכול היזם לבחון כמה תקציב נותר לו לבנייה עצמה.

 

מרכיבים קשיחים של עלויות בנייה

אלה כוללים בעיקר:

  • עלות הקרקע עצמה.
  • עלויות פיתוח הקרקע.
  • עלות התקנת וחיבור תשתיות (מים, ביוב, חשמל) כולל ההיטלים השונים שגובות העירייה, רשות המים וחברת החשמל).
  • הוצאת תוכנית בינוי ערים (תב"ע).
  • תשלום למודד
  • תשלום לעורך-דין המלווה אתכם.
  • אגרות בנייה
  • ועוד

 

מרכיבים גמישים של עלויות בנייה

אלה כוללים בעיקר:

  • גודלו של הפרוייקט.
  • סוג המבנה – זהו המרכיב המשמעותי ביותר איתו אפשר 'לשחק'. מבנה בבנייה קלה עולה בדרך כלל בסביבות 5,500 שקל למטר רבוע, בעוד מבנה בבנייה מסורתית של בלוקים עולה בסביבות 7500 שקל למטר רבוע ולמעלה מזה. אלו הן, כמובן, הערכות כלליות מאוד, הניתנות לשינוי בהתאם לחומרי הגלם איתם עובדים וכן לרמת הגימור.
  • ייעוץ אדריכלי ועיצוב פנים – בחירת סוג המבנה משפיעה רבות גם על עלותם של שני גורמים אלה. זאת כיוון שבתחום הבניה הקלה (ובוודאי שלגבי מבנים ניידים), ניתן לבחור במבנה שתוכנן מראש לכל פרטיו, מה שמגביל את אפשרויות הדמיון ובניית חלום אישי, אך במקביל גם מייתר כמעט לחלוטין את הצורך בייעוץ אדריכלי ובעיצוב פנים.
  • תשלום למפקח בנייה – כמו בסעיף הקודם. גם כאן מידת נחיצותו של מפקח בנייה, ובעיקר כמות השעות בהן תזדקקו לשירותיו, תלויים במידה רבה מאוד בסוג המבנה שתבחרו להקים.

עלויות של בנייה קלה

כמובן שעליות הבנייה הקלה הם נמוכות משמעותית מעלויות הבנייה הרגילה.

העלויות שיהיו לכם בבנייה קלה הם עלויות של השטח עצמו מה שיש גם בבנייה הרגילה והעלויות של הפנלים עצמם. המחירים הם בממוצע 990 ש"ח למ"ר מה שיכול לחסוך לכם המון כסף וגם זמן. אז אם אתם רוצים קצת יותר פרטים על שיטה זו צרו איתנו קשר עכשיו ונייעץ לכם בשמחה!

עלויות בנייה

רוצים שנעשה את העבודה בשבילכם?

השאירו פנייה עכשיו

או התקשרו עכשיו !

רוצים מידע נוסף ? השאירו לנו פניה עכשיו ונחזור אליכם מיד

עוד כתבות מעניינות

מערכות אנרגיה ירוקה

מערכות אנרגיה ירוקה

מערכות אנרגיה ירוקה לשירותך התקנת מערכות אנרגיה ירוקה החל מ999 ש"ח מחיר מיוחד לפונים דרך האתר עבודה מקצועית ונקייה ללא פשרות! שימוש רק בחומרים איכותיים

קרא עוד »
בנייה קלה בשפלה

בנייה קלה בשפלה

בנייה קלה בשפלה – כל הפרטים בנייה קלה בשפלה הכי איכותי בארץ! עבודה מקצועית איכות ללא פשרות מחיר הכי משתלם בארץ לפונים דרך האתר שירות

קרא עוד »
אדריכלות ירוקה

אדריכלות ירוקה

אדריכלות ירוקה כל מה שצריך לדעת בנייה ירוקה החל מ999 ש"ח מחיר מיוחד לפונים דרך האתר עבודה מקצועית ונקייה ללא פשרות! שימוש רק בחומרים איכותיים

קרא עוד »
בנייה קלה כל היתרונות

בניה קלה – כל היתרונות

בנייה קלה החל מ999 ש"ח מחיר מיוחד לפונים דרך האתר עבודה מקצועית ונקייה ללא פשרות! שימוש רק בחומרים איכותיים וטכנולוגיה חדשנית מעל 10 שנות ניסיון

קרא עוד »