יתרונות וחסרונות בבניה קלה

בנייה קלה החל מ999 ש"ח!

מחיר מיוחד לפונים דרך האתר

עבודה מקצועית ונקייה ללא פשרות!

שימוש רק בחומרים איכותיים וטכנולוגיה מתקדמת

מעל 10 שנות ניסיון עם מאות לקוחות מרוצים

שירות בפריסה ארצית ללא יוצא מן הכלל!

התקשרו עכשיו!

הבנייה הקלה נכנסה כחלק מטרנד התכנון והאנרגיה הירוקה שנוכח בעולם כבר מספר שנים, ביכולתה להוזיל את העלויות הכלכליות והסביבתיות של הבנייה משמעותית. מנגד, האם היא יציבה ואמינה מספיק? האם אפשר לסמוך על השיטה החדשנית שתחזיק לאורך זמן? נעזרנו במומחים של בילדר תעשיות כדי לקבל תשובות. 

מהי בניה קלה?

נסו לדמיין את התרחיש הבא, תחרות בין שתי קבוצות אשר עליהן לבנות מודל של בניין; קבוצה א' מקבלת מלט, חצץ, אמבטיית פלסטיק ואת כל הציוד הנדרש להכנת מלט ויסודות ברזל. קבוצה ב' מקבלת חלקים מוכנים מראש אשר אותם יש רק להקליק אחד לשני ולהלחים. מי לדעתכם תבנה מהר יותר? היכן העלויות יהיו נמוכות יותר? 

השוואה זו נכונה גם כשמציבים את הבנייה הקלה מול הבנייה המסורתית והמודרנית. יתרונות הבנייה הקלעה נעוצים בכך שהיא מהירה, זולה עקב ייצור החלקים במפעל ייעודי במקום יציקתם בשטח, והובלתם לפי שלבים והקדמות הבנייה. 

כיצד בא בפועל ההבדל בין בניה קלה לשיטות הבניה הנפוצות בשוק כיום?

  • זמן הבנייה: כאמור, שיטת הבניה הקלה חסכונית בזמן בצורה חד משמעית. ניתן לראות כי עבודות אשר עשויות לקחת שנה ויותר בבנייה מסורתית מסתיימות תוך חודשים ספורים ולעיתים אפילו תוך שבועות, שכן הכל מגיע לאתר הבניה מוכן מראש להרכבה מהירה. 
  • עלות: זמן שווה כסף, וכפועל יוצא של קיצור זמן הבנייה נחסכים עלויות עבודה רבות. בנוסף לכך, הפסולת הנותרת באתר הבנייה לאחר ההרכבה מצומצמת ביותר וניתנת לפינוי במהירות. 
  • אוטומציה: הבנייה הקלה מיוצרת חלקים חלקים על ידי מכונות בצורה אחידה ומושלמת פעם אחר פעם. עובדה זו מביאה לחלקים בעלי גימור מושלם, ובעתיד להימנעות מסדקים וצורך בצביעה או גימור נוספים עקב חוסר מקצועיות של הפועלים בשטח או בלאי עקב עבודה ירודה.  כמו כן, החומר ממנו עשויים הקירות בעל איטום גבוה מבחינה אקוסטית ועמיד למים.
  • בנייה קלה נחשבת לירוקה יותר: הסיבות לכך נעוצות במספר גורמים, המשמעותי ביותר בניהם הוא הצורך הפחות במנופים וכלי עבודה כבדים הנדרשים לבניה הקלאסית. כמו גם קיצור משך הבנייה התורם לקיצור הזמן שבו נדרשים הפועלים להגיע ולחזור. 

ומהם החסרונות של בניה קלה?

לבנייה הקלה מספר חסרונות בהשוואה לבניה הקלאסית ויש לבחון אותם בהתאם לצרכים של הרוכשים.

  • ממ"ד: בנייה קלה כמובן לא מאפשרת בניית מרחב מוגן, ולכן בסיומה נדרשת הצמדה של ממ"ד למבנה בנפרד, וזאת תוך פיקוח מפקח בנייה ומהנדס. 
  • שינוי חדרים: הליך שינוי החדרים בבנייה קלה מעט מורכב יותר בהשוואה לקירות הבלוקים, אולם הדבר ניתן לביצוע, כך שאם אינכם צופים שינוי שנה אחר שנה לא מדובר בבעיה אקוטית. 
  • תיקונים בבית: בהמשך לנקודה הקודמת, תיקונים בבית יש לעשות עם קבלן המתמחה בבנייה קלה ולא עם כל אחד, על מנת למנוע פגיעה במערכת שנבנתה ובמטרות להם הוקצתה. 

לסיכום

בנייה קלה היא בהחלט טרנד מבורך המשתייך למגמה כללית של הוזלה בעלויות הכלכליות עבור הרוכשים, ובעלויות האקולוגיות עבור הסביבה. מומלץ לבחון את היתרונות והחסרונות אל מול הצרכים הספציפיים של הרוכשים השונים ולהבין האם הבניה הקלה משרתת את מטרתכם. 

בהצלחה!

יתרונות וחסרונות בבנייה קלה

רוצים שנעשה את העבודה בשבילכם?

השאירו פנייה עכשיו

או התקשרו עכשיו !

רוצים מידע נוסף ? השאירו לנו פניה עכשיו ונחזור אליכם מיד

עוד כתבות מעניינות

בנייה קלה בצפון

בנייה קלה בצפון

מדוע כדאי להעדיף בנייה קלה בצפון?   יש לא מעט סימני שאלה בכל מה שקשור לתחום של בנייה קלה בצפון. בישראל עד לא מזמן היו

קרא עוד »
תוספת בנייה קלה

תוספת בניה קלה

תוספת בניה קלה – להרחיב את הבית במהירות תוספת בניה קלה החל מ999 ש"ח מחיר מיוחד לפונים דרך האתר עבודה מקצועית ונקייה ללא פשרות! שימוש

קרא עוד »
אדריכלות ירוקה

אדריכלות ירוקה

אדריכלות ירוקה כל מה שצריך לדעת בנייה ירוקה החל מ999 ש"ח מחיר מיוחד לפונים דרך האתר עבודה מקצועית ונקייה ללא פשרות! שימוש רק בחומרים איכותיים

קרא עוד »
פיקוח בניה

פיקוח בניה

כל מה שחשוב לדעת על פיקוח בניה בנייה קלה החל מ999 ש"ח! מחיר מיוחד לפונים דרך האתר עבודה מקצועית ונקייה ללא פשרות! שימוש רק בחומרים

קרא עוד »